Zdroj: https://turek.savana-hosting.cz/mojeokoli/system/index.php?a=293  •  Vydáno: 16.2.2013 15:19  •  Autor: Turek

Dělat malé stránky zaměřené na jednu niku, nebo velké obsahové weby?

Nedávno jsem četl na jednom zahraničním blogu
příspěvek v nimž se dva odborníci, jeden na malé stránky
cílené na úzkou niku, druhý byl zase odborník na obsáhlé weby.
Co z diskuze vyplynulo?

Já v tomto článku zmínim nejzájimavější názory a přidám pár svých postřehů a zkušenosti. Asi všichni zkušenější tvůrci webů se shodnou na tom, že z dlouhodobého hlediska je lepší dělat jeden větší projekt, než mnoho malých stránek. Ale mnoho lidí zapomíná na své začátky. Proto si osobně myslím, že nejlepší cesta je začít u malých stránek zaměřených na nějakou méně konkurenční niku.

     nika je místo na internetu, kde je menší konkurence, většinou jde o nějaký long tail. příklad slovo knihy (nika na Seznamu měsíční hladnost 21 625 ) 1. je to hodně všeobecná nika 2. konkurence je zde obrovská, ale třeba nika “stmívání kniha” (na Seznamu hladnost za měsíc 1410) tam už je menší konkurence, lidé kteří z vyhledávačů budou chodit na tuto niku to už jsou lidé, kteří hledají konkrétní věc, takže budou i lépe přesměrovatelní (PPC affiliate)


Když budete dělat stránky kde je menší konkurence, mnohem dříve díky tomu dosáhnete výsledků. Díky tomu se budete moci učit, zjístite co se oplatí co ne. S čím zbytečně strácite čas a co je hodně efektivní. Taky si zjístite, které téma Vás opravdu baví. Zkrátka ve fázi kde máte malé stránky, tak můžete experimentovat a užívat si svobody a ti hlavně v rozsahu témat. Časem můžete některé stránky rozvíjet do obsahově větších webů. Které se vám nebudou hodit snadno prodáte, protože hlad po webech je obrovský.

Nevýhoda malých stránek je ta, že jste mnohem více závislí na vyhledávacích algoritmech vyhledávačů, ty se neustále mění, takže si nebudete nikdy jisti že vaše weby nesestřelí vyhledávač. U zaběhnutého webu, na který lidé spontálně odkazují, mluví o něm, se těžko znelíbite vyhledávačům a hlavně traffic nebude jen z vyhledávačů, ale i ze socialních sítí a odkazů.

Já třeba mám několik webů, které už rostou do větší velikosti a moc se mi líbí rozkrývát další long taily na které web články zaměřuji. Koukám se v google analytics pod jakými frázemi mi proudí traffic, dalším zdrojem informací je Sklik a to jeho nástroj Návrh klíčových slov. Díky tomu, že obsahový web má už nějakou autoritu na určité slovo, frázi, tak se mi snadněji daří pronikat na long tail fráze, kde je větší konkurence, já na ní útočím z pozice, že dominuji v druhé frázi která v long tailu je. Takže příkladem mám dobrou pozici na frázi Frýdek-Místek, takže se zaměřím na článek na téma ubytování Frýdek-Místek a už se prokousávamá nahoru v této frázi, tažen autoritou webu, který je hlavně zaměřen na slovo Frýdek-Místek. Aby jsem dosáhl prvních pozic mi ještě něco zbývá, ale vše potřebuje čas.

Tu je odkaz na článek, o kterém jsem psal v úvodu tohto článku.

Podobné tématické články na webu

Během týdne co jsem byl na dovolené, se objevilo na internetu hned několik článků, které tento článek pěkně doplňují a rozvíjí. Přínosná je i diskuze pod články. Přeji pěkné a inspirativní čtení.

Blog Tomáše Erlicha se skvěle čte a jeho poslední článek nesoucí název - Je udržitelné tvořit kvalitní obsahový web? - stojí za přečtení.

O novinkovém webu se zamýšlí Mkurri na svém blogu. Jeho článek se jmenuje - 6 důvodů, proč nedělat novinkový web

Petra Janíka asi všichni znáte a jeho blog určitě taky, ale přeci jen pro úplnost jedna z jeho posledních úvah se jmenuje - Jeden miniweb vydělá 500 Kč. Udělám si sto takových a budu v balíku