Zdroj: https://turek.savana-hosting.cz/mojeokoli/system/index.php?a=364  •  Vydáno: 14.9.2014 12:48  •  Autor: Turek

Mé úvahy proč vypadá SERP na Seznamu jak vypadá

Kromě jednoho “autorativního” webu
na kterém sleduji posun v SERPu
u hlavního long tailu,

pozice ve vyhledávačích moc nesleduji. Na SERP se koukám většinou ve chvíli, kdy uvažuji zdali mám jít do nové niky. Takže propady mých stránek v SERPu na Seznamu jsem ani moc nepostřehl. Ne že by mi weby v SERPu nespadly. Propadly se a to o hodně pozic, ale pozice nesleduji a návštěvnost díky přibývajícího obsahu se i přes prázdniny a dovolené nepropadla.

Mou níže popsanou úvahu opíram o fakt, který nevím zdali 100% funguje, protože nepoužívám PPC reklamu coby inzerent, ale jen coby partner.

Dle mého Seznam udělal SERP který bude zvyšovat jeho příjem z PPC. U PPC jsou dražší prokliky u cílenějších long tailů.Levnější jsou prokliky u všeobecných a přitom hodně hledaných frází. Takže má konspirační teorie je tato. Seznam se snaží donutit inzerenty platit za long taily, které se v kvalitě SERPu podle ohlasů lidí moc nezměnily a remarketingovat jej na všeobecné KW. Tipuji že remarketingu tímto směrem dostanou víc peněz i na hledanějších všeobecných frázích. Nemluvě o tom, že BFU díky absence solidních výsledků na všeobecných frázích bude hledat long taily samo.

Jiné zajímavé články které se věnují změně SERPu na Seznamu.

Zajímavé postřehy k propadu výsledků na Seznam (404m.com) Rád zde přidám i další články na toto téma.

Já osobně Seznamu fandím, buďme rádi za české firmy. Tím nekritizuji jejich změnu SERPu, jen se snažím přijít na to proč k tomu došlo.