Zdroj: https://turek.savana-hosting.cz/mojeokoli/system/index.php?a=369  •  Vydáno: 13.11.2014 10:34  •  Autor: Turek

Stále si lámu hlavu co udělat se Seznamem co se týče optimalizace

V letních měsících snad všichni zaznamenali
výrazné pohyby v SERPu u Seznamu.
Mnoho lidí včetně mě čekalo, že se něco

v přepočtech nepovedlo a Seznam znovu SERP přepočítá. Na různých místech se objevovaly ukázky šílených výsledků, které Seznam nabízel. Jak jsem dnes hledal nějakou ukázku na keywordech a long tailech, tak jsem na prvních stránkách nacházel převážně eshopy. Takže zpětně mi příjde že Seznam v SERPu na hlavních KW a LT odsunul do pozadí hlavně MFA a Affiliate weby, tzn. weby mé, nebo od lidí od kterých čtu blogy. A díky jejim názorům a svým zkušenostem si na výsledky Seznamu dívám. Je otázka zdali nad výsledky nebrečíme jen my, majitelé webů které mají traffic přeposílat dál.

Proto začínám uvažovat co s tím, vypadá to že Seznam algoritmus nezmění. Mě osobně spadla návštěvnost ze Seznamu na 1/10. Viz graf návštěvnosti ze Seznamu za tři roky v hlavičce tohoto článku. Zatím jsem si všiml, že Seznam rychle nabídne v SERPu na pěkné pozici nový článek na autorativnějším webu. Takže uvažuji, zdali hlavní články nepřepíši a nepřidám novější obsah a staré články přejmenuji na podčlánky.

Je mi jasné že některé long taily dopadly strašně, ale je otázka kolik procent z dotazů na Seznamu.

Diskuzi o pádu návštěvnosti si můžete přečíst například u Josefa Kroupy v diskuzi pod článkem Pasivní příjem neexistuje. . Nebo v trochu starším článku Zajímavé postřehy k propadu výsledků na Seznam (404m.com) u Draga, kde právě například Zdeněk Dvořák alias Linki zmiňuje svou zkušenost s přepočtem z pohledu eshopistů. Asi tím poodkrývá hlavní důvod přepočtu.